UKK

Usein kysytyt kysymykset kirpputoritoiminnasta

Mihin voin parkkeerata autoni ja miten pääsen sisälle Lumoon?

Lähimmät P-paikat löytyvät Lumon vierestä (Urpiaisentie 10), Merikotkantieltä sekä Korsontien varrelta os. Korsontie 1 (hiekkakenttä). Muista parkkikiekko (4h). Urpiaisentiellä on myös iso parkkitalo.

HUOM! Korson myyntikeskuksen (Korsontie 5-7) parkkipaikalla parkkikiekko ei enää riitä, vaan pysäköidä saa 2h ilmaiseksi vain EasyPark-sovelluksella tai Vidan vieressä olevasta pysäköintiautomaatista saatavalla "ilmainen 2h" -pysäköintilapulla! Muutoin pysäköinti on maksullista. Sisälle Lumoon pääsee vain pääovista, Merikotkantie 3 (kirkkoa vastapäätä).

Jäsenenä saisin kirppispöydän edullisesti vain 6 € (muille hinta on 15 €)!

Miten liityn jäseneksi ja mitä muita jäsenetuja saan? Miten todistan jäsenyyteni?

Yhdistyksemme jäsenyys maksaa vain 25 € kalenterivuodessa, ja se sisältää lukuisia jäsenetuja, mm. pomppulinnan lainauksen maksutta.

Ota jäsenkortti / kuitti jäsenmaksusta mukaan kirppikselle! Maksettuja pöytävuokria ei palauteta takaisin. Kirpputorin tuotto käytetään Korso-Koivukylän alueen lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvoinnin edistämiseen.

Miten saan 9 € kerta-alennuksen verkkokaupasta?

Alennuksen saat verkkokaupassa kirpputoritapahtuman sivulla ilmoitetulla koodilla.

Huolehdithan että olet maksanut jäsenmaksusi. Jäsenyys tarkastetaan aina. Perimme sekä alennusosuuden 9 € että laskutuslisämaksun 10 € niiltä, jotka käyttävät alekoodia, mutta eivät ole maksaneet jäsenmaksua MLL Korso-Koivukylän yhdistykselle.

Minkälaisia myyntipöytiä on ja missä ne sijaitsevat? Voiko vaaterekin ottaa mukaan?

Myyntipöydät ovat kooltaan pääosin 80x130 cm

Myyntipöydät 1-10 sijaitsevat 1. krs:n aulan perällä, missä on myös puffetti, ja pöydät 11-35 ravintola Villankassa. Oman rekin saa pystyttää myyntipöydän viereen.

Milloin voin tuoda myyntituotteet pöydälleni?

Myytävät tavarat voi halutessaan ja omalla vastuulla tuoda Lumoon ja oman myyntipaikan voi järjestää valmiiksi jo edellisenä iltana pe klo 18-20 tai vasta la-aamuna klo klo 8-9.

Ostajia saattaa kyllä tulla ostoksille jo klo 8.30 alkaen, koska perhepeuhat alkavat 0. krs:ssa klo 8.30.

Kirppiksen päätyttyä?

Kirppiksen päätyttyä pöydät järjestetään ravintola Villiankkaan pohjapiirrustuksen mukaiseen järjestykseen. Loppusiivoukseen on aikaa klo 13-14.

Klo 14 mennessä kaikkien myyjien ja kirppis-vapaaehtoisten tulee olla ulkona.

Mikä menee kaupaksi?

Kaupaksi menevät parhaiten edullisesti hinnoitellut lasten ja nuorten (saa tuoda myös aikuistenkin) sisä- ja ulkovaatteet (50-180 cm, XXS-XL), kengät, lelut, kirjat, elokuvat, sisustustavarat, astiat, verhot, vuodevaatteet, huonekalut, urheilu- ja harrastusvälineet (luistimet, kypärät, rattaat, vaunut, polkupyörät, lastenhoitotarvikkeet sekä äitiys- ja imetysvaatteet.

Vaatteet kannattaa viikata kasseihin/laatikoihin jo valmiiksi pinoihin koon mukaan tai ripustaa henkareihin, jolloin ne saa laitettua nopeasti esille.

Osa tuotteista jäi myymättä, enkä haluaisi viedä niitä takaisin kotiin - mitä teen?

Kirppiksen lähestyessä loppuaan esim. klo 12, jos tavaraa on vielä paljon jäljellä, hyväksi havaiittu myyntikikka on kuuluttaa ja laittaa pöydänreunaan & rekkiin isot kyltit "KAIKKI -50%"!

Loput myymättä jääneet tavarat ja vaatteet voi lahjoittaa paikan päällä hyväntekeväisyyteen, ellei halua viedä niitä takaisin kotiin tai käydä viemässä esim. neuvolaan kierrätyshyllyyn, johon voi viedä neuvolaikäisten lasten vaatteita ja tarvikkeita.

Mitä muuta kannattaa ottaa mukaan?

Myyntipöydän tai laatikoiden reunaan kiinnitettävät kokolaput kannattaa kirjoittaa/tulostaa jo valmiiksi kotona.

Kannattaa ottaa myös paperia, teippiä, tussikyniä ja sakset mukaan. Varaathan myös mukaasi pikkurahaa/vaihtorahaa, koska vaihtorahapalvelua ei ole.

Myös muovikasseja ostajille lahjoitettavaksi kannattaa ottaa mukaan.